2011. okt. 5.

Többet értek a verebeknél...Lk12.7


Tappancs megmenekülésének története.
-Az Úr még a Plébános kutyájával is törődik 

Van egy 9 éves labrador-angol szetter keverék kutyám a Tappancs. Velünk történt meg az amit most leírok.
2005.év augusztus 20-n a bácsalmási plébánián aludtam, mint vendég. Mivel az ottani idős Plébános „nem volt kifejezetten kutyabarát” ezért a kutyám odakint aludt a kocsim nyitott csomagtartójában az udvaron. Fáradt voltam és így megfeledkeztem arról, hogy az állami ünnepen tűzijáték lesz, különben a csomagtartót becsuktam volna, hogy a kutya a kocsiban maradjon, mert a kutya félt a csinnadrattától.
  Éjjel felébredtem a tűzijátékra és persze első gondolatom a kutya volt. Mire kiértem az udvarra, már csak a nyomát láttam a magas fűben, hogy merre menekült el. Mivel a kutya két éves kiképzést kapott a kutyaiskolában, nem volt akadály előtte még egy négy méteres kerítés sem.
  Autóba ültem és reggel öt óráig kerestem a kutyát a városban. Bácsalmás városa német precizitással épült sakktábla szerűen. A kutya ultrahang síppal lett tanítva és ha a síp hangját meghallotta, akár 300 méterről is bejött hozzám bárhonnan. Módszeresen bejártam a várost, minden útkereszteződésnél sípoltam, de bizony a kutyát nem találtam sehol sem. Reggel ötig bejártam a város 3/4-t és már csak egy kis rész maradt hátra melynek átvizsgálását délutánra terveztem és reggel ötkor igen fáradtan de lefeküdten egy rövidet aludni. Elalvás előtt még elküldtem egy sms-t az imaharcos, élő hitű Barátaimnak. Tájékoztattam őket arról, hogy a kutyám a Gyerekek nagy barátja és nevettetője és az én hűséges társam elveszett és kértem, hogy imádkozzanak érte.(A képtárban több kép is van róla, amint a gyerekeket szórakoztatja.)
  Délelőtt elvégeztem a 3 szentmisémet és Kunbaján ebédelve azon gondolkoztam, hogy ebéd után azonnal átfésülöm a város utolsó kimaradt részét is. Ebéd közben kaptam egy sms-t Bajáról a következő szöveggel:


„Tibor atya imádkoztam a kutyádért. A Szentlélek azt a képet mutatta nekem, hogy a kutyád két első lába beteg ezért nem tud hozzád menni.
Csatorna partján van a kutya, ott keresd.”




Bizony az idegességem miatt a megkülönböztetés szent Lelke nem működött bennem, viszont működött egy 50 km-l arrébb élő imádkozó Testvérben. Én ui. nem gondoltam volna arra, hogy csatorna partján keressem a kutyát, mert csatorna csak a városon kívül volt és én abban a hiszemben voltam, hogy a kutya valahol a városban kellett, hogy legyen, de mivel ismeretlen neki ez a terület, nem talált még vissza hozzám.
 Amint ezen gondolkodtam csörgött a telefonom és egy kedves Gyermek hang a következőt mondta:


„Találtunk itt a csatorna parton egy fekete kutyát,
az van a medáljára írva, hogy Tappancs.”

Azonnal kiáltottam örömmel, hogy az bizony az én kutyám kell, hogy legyen és kértem, hogy fogják meg erősen, nehogy elmenjen onnan mert én máris indulok a helyszínre. Ekkor már a Gyermek Anyukája válaszolta azt a telefonba, hogy ez a kutya bizony olyan állapotban van, hogy nem fog ez innen elmenni sehova sem. Nem kérdeztem rá, hogy ez mit jelent, hanem autóba ültem és 130 km/h -al száguldottam be a Kunbajai nyaktörő úton Bácsalmásra ill. azon túl a dobokainak nevezett földútra amely Bácsszőlősre felé tart egy csatorna mellett.
  Amikor odaértem, akkor a kutyát a várostól kb. 1.5 km-re találtam meg és valóban egy csatorna partján feküdt. Odáig menekülhetett a tűzijáték elöl, míg kimerültségében összeesett. Egy Család volt ott mellette, akik éppen arra kerékpároztak, meglátták a bokor alatt fekvő kutyát, megálltak és odamentek hozzá, észrevették, hogy a kutya nyakában medál van, elolvasták, látták hogy a kutya neve mellett egy telefon szám is van és így hívtak fel engem.

  A mikor a kutyát nevén szólítottam, megpróbált felállni és odajönni hozzám, de nem sikerült. Én állattenyésztő üzemmérnök vagyok civilben és azonnal megértettem a látottak alapján, hogy mi történt. Amikor a kutya testét átvizsgáltam a sejtésem beigazolódott. Az átélt hosszan tartó stressz miatt amit a tűzijáték elöl való menekülés okozott, a kutya szervezetéből elfogyott a kalcium és e miatt a teste merev görcsbe került. Olyan kemény volt a teste és lába, hogy nem tudott lábra állni. Az ellő tehenek hasonló helyzetben szoktak elpusztulni ellési bénulásban. Mikor a kutyát átvizsgáltam azt is észrevettem, hogy a két első talpáról teljesen lenyúzódott a bőr és a nyers hús volt látható. Ezt is valószínűleg a pánikszerűen történő menekülés okozhatta.

  Megállapítható, hogy a megkülönböztetés Szentlelke pontosan működött a bajai imádkozó Testvérben. A kutya tényleg csatorna partján volt és a két első lába valóban beteg volt és tényleg nem tudott volna hozzám jönni, úgy amint azt látomásban az Imádkozó pontosan megkapta a Szentlélektől.. Azonnal orvoshoz vittem és egy intravénás kalcium infúzió mentette meg a kutya életét. Ha egy fél órával később érkezem oda, akkor elpusztult volna az izomgörcs miatt szívbénulásban.
  Az is a Kegyelem műve volt, hogy éppen egy olyan Család kerékpározott arra, akik szerették a kutyákat és a kerékpárjukon lévő kosárban éppen egy kölyök kutya volt, amit a Nagymamának vittek Bácsszőlősre. Egyébként pedig a mai világunkban nem szokványos dolog, hogy bárki megálljon egy döglődő korcs kutya mellett, hiszen az lehetett volna éppen beteg is, harapós is, fertőző is.... Az sem szokványos, hogy miután mégis megálltak és odamentek egy vadidegen korcs kutyához, hogy megnézzék közelebbről is, a nyakában lévő medálion ismeretlen telefon számát még fel is hívják a saját költségükön, majd megszakítva útjukat még meg is várják a távolból odaérkező Gazdát.

  Tappancs kutyám tehát így menekült meg az ÚR jóvoltából.. Köszönhető ez annak, hogy volt Baján Valaki, aki a szívét tisztán és nyitottan tartotta a Szentlélek karizmáinak számára, hogy a megkülönböztetés Lelke kellő időben pontosan szólhasson általa.


Istennek legyen hála azért, hogy Neki még egy vidéki
és ismeretlen Plébános korcs kutyájára is gondja volt.

Mennyivel inkább törődik akkor az ÚR velünk.....csak az kérdés, hogy hiszünk-e Őbenne és a Szentlélek ajándékaiban a karizmákban amelyek azért adatnak, hogy használjunk vele az Egyház javára?(1Kor 12.)


Dicsőség az Atyának a Fiúnak és a Szentléleknek
miképpen kezdetben most és mindörökké! Amen

Nincsenek megjegyzések: