2011. okt. 10.

Jozo atya és a fényes arcúak


Drága dolog az ÚR szemében az igazak halála Zsolt116.15
Második alkalommal voltam Medjugoreban, amikor a csoport elment meglátogatni a ferences Jozo atyát, aki egy másik faluban dolgozott. Ő volt a plébános akkor, amikor 1981-ben a jelenések elkezdődtek. Mivel megvédte a gyermekeket a kommunistáktól bebörtönözték, majd szabadulása után Medjugoreból elhelyezték. Szentéletű pap.
Amikor odaérve kiszálltunk az autóbuszból és elindultunk a templom felé, megmozdult bennem valami és felforrt a vérem. Nem tudtam, hogy mi ez, mert még előtte soha nem tapasztaltam ilyen érzést. Furcsa volt, de mégis olyan volt, mint amikor a himnusz feszes öröme dobban odabent.

Bementünk a templomba ahol Jozo atya fogadott minket, majd bemutatta a templomot. Közben azt is elmondta, hogy ez a hely vértanú hely. A kommunisták bezárták a kolostor egyik szobájába az ott élő összes ferencest és rájuk gyújtották a házat. Mind bennégtek. Ekkor értettem meg, hogy mi volt az ami megmozdult bennem. Bár kispap voltam még csak, de a papi lélek és a ferences lelkem örült bennem a barátok, a vértanúk győzelmének.
Ezután Jozo atya Lélektől vezényelt szent tanítást adott nekünk a kereszt szeretetéről, majd egymással szemben két sorba állított minket és mindenkihez odament,egyenként imádkozott értünk és megáldott bennünket. Sokan Lélekben nyugodtak.
Amikor felszálltunk a buszra különös dolgot vettem észre és jeleztem is a többieknek, hogy nézzenek csak egymásra. Jozo atya áldása után mindannyiunk arca úgy fénylett, ragyogott a tűztől, mint amikor a kisütött, friss meleg kalácsot megkenik finoman olajjal. Kicsit talán úgy jártunk, mint Mózes, aki beletekintett az ÚR arcába és mikor lejött a hegyről az ÚR fényessége oly mértéknem tükröződött vissza rajta, hogy orcáját neki ezután el is kellett takarni a többiek elöl.

"Izráel fiai nem is nézhettek Mózes orcájára
arcának elmúló dicsősége miatt."2Kor3.7

Jozo atya áldása mögött azonban bizonnyal ott munkálkodott értünk is a vértanú ferencesek szeretetének hatalmas közbenjáró ereje.

Angol nyelvű blog Jozo atyáról:
http://passionofchrist-lechemindecroix.blogspot.com/2009/11/father-jozo-zovko-good-priest.html

Dicsőség az Atyának a Fiúnak és a Szentléleknek miképpen kezdetben most és mindörökké! Amen

Nincsenek megjegyzések: