2011. okt. 5.

Kapa a szőlőben.

Kapa a szőlőben.

Aki a kicsiben hű, az a nagyban is hű.
Aki a kicsiben hűtlen, az hűtlen a nagyban is. Lk16.10



18 éve történt, hogy káplánként a Plébánosom elengedett egy szomszéd városba, hogy az ottani Plébánosnak segítsek a húsvéti ünnepek alatt, mivel neki még plusz három faluja is volt, így két településen én tartottam a nagyheti szertartásokat.
Amint elindultam otthonról, alig mentem néhány tíz métert eszembe jutott, hogy otthon felejtettem a mobiltelefonomat a szobámban.

Rögtön át is gondoltam ennek a következményeit:
- fontos ember vagyok...
- közel hetven fős közösséget vezetek...
- sok más emberrel tartom a kapcsolatot....
- vannak, akiket lelki gondozok is…..
- ha nem tudnak elérni öt napon keresztül akkor valójában hiába való és használhatatlan vagyok.
- Amikor ezt végiggondoltam magamban röpke pillanat alatt, máris cselekedtem. Fékeztem és azonnal visszafordultam a telefonért.
- Amint ezt megtettem,megszólalt bennem a Lélek és ezt mondta:


„Látod Tibor! Akkor is ugyanilyen gyorsan és haladéktalanul kellene engedelmeskedned nekem a legkisebb dolgokban is, amikor nem a te ügyedről, hanem az enyémről van szó, különben használhatatlan vagy a számomra.”

Lefékeztem, megálltam, ráborultam a kormányra és bűnbánatot tartottam. Tudtam ui. hogy a nagy dolgokban bár engedelmes voltam az Úrnak, de a pici ügyekben a magam akaratát tettem az utóbbi időben és a lelkiismeretem jelezte, hogy nem jól volt ez így.
Megdöbbentem azon, amit a Lélek mondott. Ha nem változom meg, akkor használhatatlan vagyok az ÚR számára. Akkor hiába a rengeteg izzadás, a loholás, a szervezés, a sok lelki program, a sok munka, papi életem ellenére mégis használhatatlan vagyok Számára.
Pedig én, még ha göcsörtös is, még ha girbe-gurba is, de mégis jó kapa szerettem volna lenni az ÚR szőlőjében és az Ő kezében.


Dicsőség az Atyának a Fiúnak és a Szentléleknek
miképpen kezdetben most és mindörökké! Amen

Nincsenek megjegyzések: