2011. nov. 5.

Don Bosco segített


Panaszkodunk a szenvedés miatt. Inkább akkor kellene panaszkodnunk, amikor nem szenvedünk, mivel a szenvedés tesz Urunkhoz leginkább hasonlóvá.
Ó, milyen szép a léleknek Urunkkal való egyesülése, ami a kereszt szeretete által megy végbe!
Vianney Szent János


A kereszt.
A szentek, lelki írók hasznosan és gyönyörűen tudnak írni róla. Állítólag egyszer mindenki megkapja. Úgy tűnik, hogy én is hordozom, mióta rám helyeződött. Amikor megkaptam volt aki azt mondta, hogy vagy ebbe fogok belepusztulni, vagy ebbe fogok beleszentülni. Hát én belepusztultam volna, ha nem kapok váratlan segítséget.


Olyan ember vagyok, aki vagy kimondja, vagy kigyónja, vagy kiírja magából a fájdalmait. Miután az első kettő sem hozott enyhülést hozzá fogtam kiírni magamból és lejegyezni a naplómba a történteket.
A televízó gyakran be van kapcsolva nálam amikor a számító gépen dolgozom és többnyire a Duna Tv szól a háttérben. Nem szoktam megnézni előre, hogy milyen műsorok lesznek, mert ott szinte mindig akad egy-egy jó program.
Aznap este is ez a csatorna volt bekapcsolva, amikor el kezdtem kiírni magamból a keresztemet. Egyszer csak megütötte a fülemet, hogy a film Don Bosco életéről szólt és amikor megkapta az igazságtalanság nagy keresztjét, akkor Don Bosco elájult és két hétig kómában feküdt.

Megálltam a naplóm írásával és elgondolkodtam. Milyen jó az Úr! Pont akkor, amikor a legjobban és a legértelmetlenebbül szenvedek, akkor vigasztal meg a jó Barát példája által. Don Boscot ui. nagyon szeretem mióta egy hónapot tölthettem egy oratóriánus plébánián. Uram bocsá vannak közös jellemzői is az életünknek, mint például a gyerekek és a kutyák szeretete. Kevesen tudják, hogy őrá egy nagy szürke kutya vigyázott és mentette meg az életét. Kicsiségem tudatában ám cinkos összetartozással kacsintok olykor a jó Barátom felé: látod, rám is juhász kutya vigyáz a plébánián. Kérlek, imádkozz értünk és a rám bízott gyerekekért.
A teher nem enyhült ám mégis hálával és megvigasztalódva tudom tovább vinni. Milyen nagy ajándék az értelem ajándéka, mekkora Kegyelem, amikor értelmet nyer a szenvedés és mily boldogító tudat, hogy hatalmas Barátaink földi közelségben élnek a mennyben.
Köszönöm a segítséget, kedves Szent János! Isten kegyeltje voltál a földön és vagy az égben. Bár a neved Yohannan jelentése az, hogy "Isten megkegyelmezett", neked mégsem kegyelmeztek, amikor kereszted megkaptad és elájultál. Köszönöm, hogy nekem pedig kegyelmet és megértést juttattál közbenjárásod által, hogy a toluló fájdalom miatt eszemet el ne veszítsem. Közel álltam hozzá.
Dicsőség az atyának a Fiúnak és a Szentléleknek,
miképpen kezdetben most és mindörökké! Amen
( Most majdnem három év elteltével újra olvastam ezt az írást. Hozzáteszem, hogy nem a rákos betegségem volt a keresztem és már nem hordozom, mert Isten elvette. A mínuszt plusszá alakította. Ez a kereszt ereje.)

 https://www.youtube.com/watch?v=WJras2P6TwY















1 megjegyzés:

Apulchra írta...

Ez a Szentek Közössége!!!!
Egy hegedűművész gyakorol például, sokat dolgozik, hogy szépen szóljon a mű, életre keljen a szerző álma. Az egész zenekar vele egyszerre lendül-halkul, ez igazi társasjáték. Az Egyház egy olyan zenekar, amelyben a papok és a keresztet hordozó szentek a szólisták. Az Egyház dala gyönyörű, mert Krisztus Lelke szerelmes dalát hordozza, kelti életre. Van-e szükség dalra, zenére... főleg, ha még nem is értjük? A kereszthordozás fájdalommal jár, értelmet Krisztus adott neki. A dal, a zene a művész szívében él, neki nincs más mondanivalója, ő csak zenél - a többiek élén. Van aki ezt meghallja és szívében valami átalakul. Az Ige a szívünkön kopogtat, hogy meghalljuk (Jel 3,20), és hogy szívünket a Szeretet tüze megérintse, lángba borítsa. “Azért jöttem, hogy tüzet gyújtsak a földön. Mi mást akarnék, mint hogy lángra lobbanjon.” (Lk 12,49) A Szeretet tud fájdalmat is okozni.
Minden lélekben egy személyes örök dal van, a kotta a szívbe írva, ez a te szíved dala, köszönöm a bejegyzést:-)))
Minél több a kereszt és a jel a kottában, annál szebben szól a dal, annál mélyebbről.
Mert... “az élet keresztjei olyanok, mint a kotta keresztjei: felemelnek.” (Beethoven).