Hosszú utat jártam be azóta, hogy a szemináriumba lépés előtt elvégeztem Monforti Szent Lajos máriás lelkigyakorlatát és jól-rosszul, de igyekeztem eme felajánlás szerint élni. A teológián Puskely Mária Cordia nővértől hallgattam szemináriumokat a kármelről és most mielőtt a skapulárét felvettem volna, Kis Szent Teréz írásai vezettek el az Irgalmas Szeretethez és felajánláshoz és hálálkodom azóta is annak első és szép gyümölcséért, melyre ötven évet vártunk a családommal.
Az alábbi írás részlet a KÁRMELHEGYI
BOLDOGASSZONY SKAPULÁRÉJA c. könyvből, amely a Magyar Sarutlan Kármelita Rend kiadványa.
Lisieux-i Kis Szent Teréznél –
aki immár egyházdoktor is – talán senki sem mutatta meg jobban azt, hogy a
skapuláré Szűz Mária oltalmának a jele. Ez a Szűz Máriáról szóló fontos tanítás
abból a kegyelemből születik, amelyet a fiatal kármelita apáca a Szent Magdolna
barlangnál kapott. Ez egy kis remete lak volt a lisieux-i kolostor kertjének
egyik eldugott részében.
Az 1889. júliusában történteket Teréz így meséli el Jézusról nevezett
Ágnes anyának.
Olyan volt mintha számomra fátyol
borult volna minden földi dologra…Teljesen elrejtőztem a Szent Szűz fátyla
alatt. Abban az időben rám bízták, hogy az ebédlőben szolgáljak fel. Emlékszem
úgy tettem a dolgomat, mintha nem is én tenném, olyan volt, mintha kölcsön
kaptam volna egy testet. Egész héten át így maradtam.
Valamilyen rejtett úton-módon ez a szerény öltözet előkészít minket
Mária anyai oltalma jótéteményeinek befogadására. Ez az oltalom nagyon
diszkréten mutatja meg önmagát. Inkább azt mondhatnánk, hogy fokozatosan tárul
fel előttünk, mintha csak az Isten Anyja óvatosan emelné fel a fátyol
szegélyét, amely eltakarja anyai oltalmának misztériumát.
A skapuláré és Mária fátyla egy és ugyanazt a dolgot jelenti. Mi is
akárcsak Kis Szent Teréz, elrejtőzhetünk a Szent Szűz fátyla alatt, és tehetjük
a dolgunkat, mintha nem is mi csinálnánk. A Boldogasszony ruháját hordani tehát
annyit jelent, mint engedni, hogy Mária takarja be az Ő anyai oltalmával a mi
névtelen, egyszerű, csendes és egyhangú életünk szürkeségeit, és akkor már
semmi sem lesz felszínes.
A skapuláré több mint egy máriás jelvény.
Egyúttal az összes kegyelemre is emlékeztet, amelyet az Isten Anyja eszközölt ki mindannyiunk számára. A skapuláré „tapinthatósága” megvigasztal minket. Bajok, veszélyek közepette jó megérinteni, tudjuk, hogy nem vagyunk egyedül. Aki megkapja ezt a barna szövetdarabkát, odahúzódik, bebújik a Boldogasszony oltalmazó fátyla alá. Mivel Mária oltalmát jelenti számunkra, a skapuláré megalapozza bizalmunkat, anyai kezeire való bizalmas ráhagyatkozásunkat. Egyúttal megadja nekünk azt a biztonságot, hogy ez az oltalom megnyeri számunkra Isten irgalmasságának kegyelmét is, hiszen amikor Isten Anyja oltalmazza gyermekeit, ezt azért teszi, hogy az ÚR kegyelmének jótékony hatása alá vonja őket.
Egy valóságos és hatékony
oltalom jele, amely nem elégszik meg azzal, hogy Máriára emlékeztet minket.
Egyúttal az összes kegyelemre is emlékeztet, amelyet az Isten Anyja eszközölt ki mindannyiunk számára. A skapuláré „tapinthatósága” megvigasztal minket. Bajok, veszélyek közepette jó megérinteni, tudjuk, hogy nem vagyunk egyedül. Aki megkapja ezt a barna szövetdarabkát, odahúzódik, bebújik a Boldogasszony oltalmazó fátyla alá. Mivel Mária oltalmát jelenti számunkra, a skapuláré megalapozza bizalmunkat, anyai kezeire való bizalmas ráhagyatkozásunkat. Egyúttal megadja nekünk azt a biztonságot, hogy ez az oltalom megnyeri számunkra Isten irgalmasságának kegyelmét is, hiszen amikor Isten Anyja oltalmazza gyermekeit, ezt azért teszi, hogy az ÚR kegyelmének jótékony hatása alá vonja őket.
Íme, mint szentelmény ezért közvetíti Mária ruhája Isten kegyelmét. Mária
oltalma oltalma átalakítja azt, aki az Ő ruháját viseli. Aki felveszi a
skapulárét Máriát ölti magára, elfogadja és örökségül kapja Őt. Arra törekszik,
hogy kövesse erényeit, és Izajás prófétával együtt így kiált fel- Örvendezve örvendek az Úrban, ujjong lelkem
az én Istenemben, mert az üdvösség ruhájába öltöztetett engem, az igazság
palástját terítette rám. Iz61,10
Attól a pillanattól kezdve, hogy válaszul a mi máriás elköteleződésünkre
elnyerjük a Szűzanya oltalmát, maga ez az oltalom titokzatos módon megteremti
bennünk a Máriához való hasonlóságot. És éppen ez a hasonlóság az, amit a
skapuláré által Anyánk el szeretne érni bennünk., amint ezt a Kármelhegyi
Boldogasszony miséjének egyik prefációja is nagyon szépen mondja. Rendjének ruhájával oltalmaz minket, hogy a
világban élő képmásai lehessünk.
Egyfajta rejtett szeretet által, amely nem szereti könnyen felfedni
magát, Anyánk segít minket, mellettünk áll lelki fejlődésünk során azért, hogy
elvezessen minket az Istennel való teljes egyesülésig. Szűz Mária tehát azzal
gyakorolja irányunkban leginkább anyai oltalmát, hogy meghív minket, fátyla alatt
osztozzunk mi is az Istennel való bensőséges kapcsolatában. Ennek pedig
csodálatos jelét is adja, a skapulárét, a saját ruháját.
A skapuláré felvétele és hordása lehetővé teszi számunkra, hogy
befogadjuk mindazokat a kegyelmeket, amiket az Úr a Szűzanyán keresztül adni
szándékozik nekünk.
Először is megtanít bennünket kimondani az igent Isten akaratára,
ahogyan annak idején Ő is kimondta a maga igenjét az angyal szavára. Ez a
kegyelem befogadásának alapja. A skapuláré felvétele számunkra az igen
kimondását jelenti. A skapuláré állandó hordása pedig az Isten akaratában való
megmaradás jele.
Mária a napba öltözött asszony A
Szűzanya – Szent Pál gondolkodásának értelmében – egészen Krisztusba öltözött.
Ez az Ő ruhája. Ezt a ruhát, ezt a skapulárét nyújtja felénk. Mária egészen
Krisztusba akar öltöztetni minket. Mária különös oltalma nem mást jelent, mint
bekapcsolódni Jézus Krisztus egyetlen megváltó tettébe és hagyni, hogy Krisztus
működjék bennünk, hogy: már ne mi éljünk, hanem Krisztus
éljen mibennünk.
Dicsőség az Atyának a Fiúnak és a Szentléleknek, miképpen kezdetben most és mindörökké. Amen
Linkek a skapuláréról:
http://tiszta-szivvel.blogspot.com/2010/05/maria-ruhajaban-stock-szent-simon.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése