TORINÓI HALOTTI LEPEL
Mit látunk a képen:
- 436 x 110cm; ezüst ékszerkazettában hengerre
göngyölítve
- 1532-ben tűzvészben majdnem megsemmisült; 48
rétre volt hajtva; vízzel volt hűtve
- kb. 180cm magas megkínzott férfi test
frontális és hátoldali képe látható
- a foltok a lepel alapszínénél sötétebbek,
elmosódottnak tűnnek
- Ki ez a férfi? – Megállapítható, hogy
különböző kínzási módokkal agyongyötört és végül keresztre feszítéssel
kivégzett embernek a hullamerevség állapotában lévő testéről van szó.
Miért őrizték meg a
zsidó tanítványok?
- Istentől elátkozott utálatra méltó
volt a zsidók számára a megfeszített ember. Tárgyaitól inkább irtóztak, mint
őrizték volna.
- Kegytárgyak tisztelete a zsidóknál
nem volt szokás a a Frigyláda kivételével.
- Halottat érinteni szigorúan tilos
volt, mert akkor tisztátalanná váltak volna.
- A Törvényt megtartották a
tanítványok, mert vallásos zsidók voltak. Mi késztethette őket mégis arra, hogy
egyik pillanatról a másikra felhagyjanak törvénytiszteletükkel, hacsak nem az,
hogy Isten Fia testéről és lepléről van szó.
Részleteiben:
- Fej: töviskorona látható rajta az
okozott sebekkel amellett, hogy arca teljesen tisztán kivehető. Tarkón szintén
töviskorona és vérfolyások láthatók.
- Mellkasán, combján, lábszárán a flagrum
nyomai láthatók, az alkaron vérfolyások vannak.
- Háton, lapockán és végig az egész
testen korbácsnyomok. Talpa alatt vérnyomok.
Összegzés:
Bárki, aki Jézusról hallott és kicsit is ismeri az evangéliumot felismeri, hogy
itt Jézusról van vagy lehet szó.
EVANGÉLIUM: Jn20 ,1-9
„Mária Magdolna a hét első napján kora reggel,, amikor még
sötét volt a sírhoz ment és látta, hogy a kő el van mozdítva a sírbolttól.
Elfutott tehát és elment Simon Péterhez és a másik tanítványhoz akit Jézus
szeretett és azt mondta nekik: elvitték az Urat a sírból és nem tudjuk hová
tették. Erre Péter és a másik tanítvány elindultak és a sírhoz mentek. Ketten
együtt futottak, de a másik tanítvány gyorsabban futott, mint Péter és elsőként
ért a sírhoz. Lehajolt és látta lerakva a gyolcsokat, de nem ment be. Azután
odaért Simon Péter is és bement a sírboltba. Látta letéve a gyolcsokat és a
kendőt amely a fején volt, nem a gyolcsok mellé helyezve, hanem külön egy
helyen összegöngyölítve. Akkor bement a másik tanítvány is aki először érkezett
a sírhoz, látta és hitt. Még nem értették ugyanis az Írást, hogy fel kell
támadnia a halálból. A tanítványok ezután ismét hazamentek.”
Lepel útja:
- Hitelt érdemlő és ellenőrizhető történelmi
forrásokból rekonstruálni lehet a lepel útját. Jézus sírjából indult, az Apostoloknál
volt Kr. u. 75-ig a zsidó háborúig. Az apostolok ekkor szétszóródtak
Jeruzsálemből.
- Abgár ker. király volt Edesszában (ma
Urfa városa), Jézusnak nagy tisztelője. Fia Mamnu üldözte a ker-t, ezért e
Lepelt elrejtették a város falába. Onnan 525-ben került elő a fal
újjáépítésekor.
- 944-ben Romanos Lecapinos Bizánci
császár Konstantinápolyba viszi.
- 1204-ben a keresztes hadjárat elviszi
Konst-ból.
- 1353-ban a francia templomos
lovagoknál van kiállítva közszemlére Lirey városában.
- 1453 Chambery-ben van a Sacvoyai
hercegeknél.
- 1578-ban Torinóba kerül. Hét év
kivételével azóta is itt őrzik. A II. Vh. alatt Montevergineben volt a
bencéseknél.
Secondo Pia
- 1898-ban készítette róla az első
fotót. Amikor az 51x63cm negatív lemezt és a fény felé tartotta, a negatívon a
leplen látható alak pozitív képe jelent meg. A lepellel összehasonlítva
kontrasztosabb és valósághűbb volt. A fényképész annyira megdöbbent, hogy alig
bírta a szent lepel negatívját a fixáló fürdőbe dobni.
- Kiderült, hogy a lepel képmásának elmosódott
és furcsa foltszerűsége, a test és arcábrázolásoktól eltérő fény és
árnyékeloszlása onnan adódik, hogy a leplen levő kép negatív kép.
A fény és az árny fordítva van rajtuk és az oldalak is fel vannak
cserélve, mint a tükörképen.
- Vagyis. A leplen látható képmás
negatív kép, melyek a fényképezőgép filmszalagján az ún. negatívon
pozitív képet mutatnak. Az első
negatív lemezről egy másik lemezre készítünk felvételt (tulajdonképpen
diapozitívet készítünk) és erről vonjuk le érzékeny papírra a másolatot, akkor
kapjuk meg a szent lepel pozitív képét.
- Megdöbbentő a képmás részletessége és
anatómia hűsége. Tisztán látszik a test minden része. Magas test, morális
eltökéltség, a keleti ikonográfia minden felett uralkodó Pantokrátor Krisztusa.
Vizsgálatok:
- 1939 Giuseppe Enrico, fejlettebb technikával
készült fotói
- 1973 hivatalos nemzetközi vizsgálat.
- 1977 STURP a Torinói lepel kutatási
programja. Soha nem vonult még föl ilyen fejlett tudom. technológia vallási
relikvia vizsgálatára.(űrkutatás műszerei).
- Tapadószalag. 36db, 5cm
tapadószalagon összegyűjtött részecskemennyiség 600 órányi eletronmikroszkópos
vizsgálata megállapította, hogy a vásznon nincsen festék.
- Vászon koronája. A
képmást egy elszíneződéssel járó folyamat hozta létre, amely azonban a vászon
rostjainak csak a felületét ún. koronáját érintette.
- Oldószer. 18 kémiai oldószer
sem oldotta fel a sárgás elszíneződést.
- Negatív. Nem festmény, hanem
negatív kép. Negatíve nem lehet sem megfesteni sem egyéb módon létrehozni
képet. A negativitás fogalma a fényképészettel született meg a 19.sz. végén.
Hamisító tehát nem készíthetett negatív képet.
- Vér valódisága. 1978 John
Heller USA kutató, fonalmintákban talált vasat, fehérjét, hemoglobint. Bayna
Bollone orvos az ismert antitest reakcióval a vércsoportot is megállapította-
AB.
- Pollenek. 1973-ban egy svájci
kriminológus prof. vett mintákat, úgy mint egy bűnügynél szokásos. A pollenek
rendkívül ellenállóak ezért a múlt eseményeit rekonstruálni lehet általuk.
- Max Frei pollenológus: 49 féle
növény, 21 sivatagi, 29 Közel-Keleti, ¾ Palesztinából, 13 fajta Holt-tenger és a Negev sivatag
környékéről.
- M.F. tudom. összegzése: „Mivel
ez a lepel 5 évszázada ellenőrzés alatt áll, akkor a hamisítást – ha lenne - a
középkorban kellett volna elkövetni és nyilvánvalóan Franciaországban. Ebben az
időpontban a virágporok tanulmányozása azonban ismeretlen volt. Ha a hamisító,
leküzdve a nehézségeket, képes is lett volna szerezni Palesztinából egy darab
olyan lenvásznat amely ottani virágporral szennyezett, bizonyára nem hozhatott
volna még virágport Anatóliából és Bizáncból is csak azért, hogy csalárd
művéhez múltat hamisítson egy olyan korban amikor a lepel valódiságát senki nem
kérdőjelezte meg.”
- Kőzetminta. A sarok vérnyomaiban
megtalálták azt az aragonitot, amely a Golgotán és környékén fellelhető kőzet.
- Lepton. 1974-ben (USA SJ
prof.) elektronmikroszkóppal fedezte fel a szemen: UCAI betűket. Éremkatalógus
igazolta: verette Poncius Pilátus, forgalomban volt Kr.u.29-33 között. Bronz
lepton felirata Tiberiu Caiseros. Látszik rajta a litus, a pásztorbot melyet a
római jósok használtak.
- Tiszta lenvászon. Genf,
textília Prof.: Tiszta lenvászon csekély gyapotszállal ami a szövőszékről
kerülhetett rá. Gyapot nem terem Európában, de Közel-keleten igen, ahol a Kr.e.
7. sz-ban honosították. Gyapjút nem tartalmaz a lepel, mert az kizárná, hogy
zsidóktól való. 5Móz22,12 tiltja vegyes ruha gyapjú-vászon viselését.
- 3 dimenziós információk. John
Jackson egy VP8 emage enereizer műszerbe táplálta be a képmás pontjait. A 2
dimenz. kép a képernyőn 3 dimenziósként jelent meg. Ott a legvilágosabb – és
ezt a + képmáson láthatjuk legjobban – ahol a lepel érintkezett a testtel. Ahol
kicsi a lepel és a test közötti távolság ott sötétebbek a foltok, ahol pedig
nagy a test és a lepel közötti távolság ott feketék a foltok.
Vajon milyen folyamat az, amelynek
eredményeképpen egy 2 dimenziós leplen ismeretlen folyamat eredményeképpen
megjelenő képmás 3 dimenziós információt vehet fel? Nyilvánvaló, hogy a képmás
létrejöttében egy 3 dimenziós testnek kellett szerepet játszania, mert
egyébként ez a tulajdonsága a lepelnek nem lehetne. Valamilyen fény és
hőjelenség általunk nem ismert módom hozhatta létre. Ez is kizárja tehát a
hamisítás tényét.
- Fluoreszkál. Ultraviola
fénnyel megvilágítva az alak fluoreszkál. Már-már elválik a vászontól, pozitív
képnek tűnik. Fölsejlik a Végtelen.
- C14. A magas légkörben a
kozmikus sugárzás hatására 14-s atomsúlyú szén jön létre amely minden élőbe
beépül az anyagcsere folytán. A szervezetben lévő C14 egyensúlyi állapotban van
a környezetben lévővel. Ez az egyensúly akkor borul föl, ha az élő szervezet
már nem vesz részt az anyagcserében. Ha leáll az anyagcsere akkor a 14-es
atomsúlyú szén visszaalakul normális 12 vagy 13 atomsúlyú szénné, és közben
sugárzást bocsát ki magából. A sugárzás ereje jellemző a folyamat elindulásának
időpontjára. Mennél gyengébb a sugárzás, annál régebben állt le az anyagcsere,
annál régebbi a lelet. Mennél erősebb a sugárzás, annál fiatalabb a lelet.
1988. 3
labor eredménye szerint.: a lepelnek 1260-1390 között kellett keletkeznie a
sugárzás erősségéből
visszakövetkeztethetően. Ezek szerint a lepel hamisítvány lenn.
C14 évszám ellenérvei.
– A szemen látható lepton betűi és a lepton
kiadási évszáma.
– A lepel útja során sok szennyeződésnek, erős
hatásnak lett kitéve, ezért ez a lepel soha nem fogja mutatni a valódi korát a
C14 módszerrel.
– Pl.Edesszában 500 évig a falban volt.
– Lirey-ban olajban főzték órákon át.
– Tűzvészben, C14 tartalma feldúsulhatott.
– John Jackson szerint a tűzvészben keletkezett
foltok színe és jellege jellemzően azonos a képmáséval, mintha azt is egy
hasonló folyamat hozta volna létre. A képmást létrehozó nagy erejű folyamat,
sugárzás fény és hőhatása (föltámadás) szintén megváltoztathatta a lepel
fizikáját.
Irodalmi évszámok.
- Szkülitzész kódex 11-12.sz-ból
való, de egy korábbi, 944-re visszamenő eseményt ábrázol, a lepel
Konstantinápolyba érkezését. A Pátriárka csókra nyújtja a leplet a császárnak.
- Pray kódex (1190-1210) tollrajzai.
Depositio. A test úgy helyezkedik el, mint a leplen, teljesen meztelen ami a
korabeli ikonográfiában nem ismert. Kezek összetéve, csak négy ujja látszik.
Halszálka minta látható. 2x2 égési lyukak láthatóak a derénél. A két kódex
legalább egy évszázaddal megelőzi a C14 módszer datálását.
Perdöntő a Passió.
– Ezzel megegyezik a lepel mondanivalója.
- Annás főpap, első pofon. Bal homlokon,
orrcsontnál, jobb arcon
- Pilátus úgy gondolja, hogy a korbácsolás
talán kioltja a vérszomjat.
- Töviskorona. Vénás vérzés elfolyik, artériás
spriccel a hajon átüt.
- Stipes: függőleges, patibulum: vízszintes.
40-50kg - Jobb vállon sok horzsolás, vérzés, a fa felszakította a korbács
nyomait.
- Szögelés. A lepel ebben is pontosabb az
ikonográfiánál.
- Prulifágium nem volt.
- Deréktáji vérfolyások, amikor levették a + -
ről.
- Lándzsa. Jobb oldalon érte, de a lepel
tükörkép ezért a baloldalon látszik.
Valószínűségszámítás.
- Signore Bruno Barderi. Összehasonlította a
lepel emberét és az evangéliumok emberét. Ezek vonatkozhatnak- egy
tetszőlegesen más +-re feszített emberre.
- Volt lepedője. Ez ritka, mert
a + -re feszítettek gonosztevők voltak, közös névtelen tömegsírt kaptak
általában. Halotti leplet a megfeszítettek nem kaptak, a lepel drága volt.
- Néhány órát töltött a
holttest a lepedőben. Különben a rothadási gázok és bomlástermékek elfedték
volna a képet.
- Nem mosták le temetés előtt.
Ez pedig szokványos kegyelet volt a sírba temetésnél.
- Teljesen ruhátlan. A szigorú zsidó
törvény szerint pedig a kivégzetten legalább egy kisebb ágyékkötőnek kellett
lennie, csupán a bebalzsamozásra előkészített holttesten nem kellett rajta
lennie. Egyetlen középkori festő sem merte Krisztust így ábrázolni. Minden ez
időből származó hamisítványon vagy másolaton megtalálhatjuk az ágyékkendőt a Pray kódexet kivéve.
- Szögek. Leginkább kötelet
használtak.
Töviskorona.
Sehol sem szerepel más keresztre feszítetteknél.
- Szívseb.
Mindig prulifrágium volt, a lábszárcsontot törték össze..
-
1: 200 milliárdhoz. Ha a történelem folyamán 200 milliárd keresztre
feszített lett volna akkor is csak egy rendelkezhetett volna a felsorolt
jellemzőkkel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése