2019. febr. 27.

TORINÓI HALOTTI LEPEL

A MAGYARÁZAT A KÉPEK UTÁN OLVASHATÓ





TORINÓI HALOTTI LEPEL
Mit látunk a képen:
       -   436 x 110cm; ezüst ékszerkazettában hengerre göngyölítve
-    1532-ben tűzvészben majdnem megsemmisült; 48 rétre volt hajtva; vízzel volt hűtve
-    kb. 180cm magas megkínzott férfi test frontális és hátoldali képe látható
-    a foltok a lepel alapszínénél sötétebbek, elmosódottnak tűnnek
-    Ki ez a férfi? – Megállapítható, hogy különböző kínzási módokkal agyongyötört és végül keresztre feszítéssel kivégzett embernek a hullamerevség állapotában lévő testéről van szó.
Miért őrizték meg a zsidó tanítványok?
-    Istentől elátkozott utálatra méltó volt a zsidók számára a megfeszített ember. Tárgyaitól inkább irtóztak, mint őrizték volna.
-    Kegytárgyak tisztelete a zsidóknál nem volt szokás a a Frigyláda kivételével.
-    Halottat érinteni szigorúan tilos volt, mert akkor tisztátalanná váltak volna.
-    A Törvényt megtartották a tanítványok, mert vallásos zsidók voltak. Mi késztethette őket mégis arra, hogy egyik pillanatról a másikra felhagyjanak törvénytiszteletükkel, hacsak nem az, hogy Isten Fia testéről és lepléről van szó.
Részleteiben:
-    Fej: töviskorona látható rajta az okozott sebekkel amellett, hogy arca teljesen tisztán kivehető. Tarkón szintén töviskorona és vérfolyások láthatók.
-    Mellkasán, combján, lábszárán a flagrum nyomai láthatók, az alkaron vérfolyások vannak.
-    Háton, lapockán és végig az egész testen korbácsnyomok. Talpa alatt vérnyomok.
Összegzés: Bárki, aki Jézusról hallott és kicsit is ismeri az evangéliumot felismeri, hogy itt Jézusról van vagy lehet szó.
EVANGÉLIUM: Jn20 ,1-9
„Mária Magdolna a hét első napján kora reggel,, amikor még sötét volt a sírhoz ment és látta, hogy a kő el van mozdítva a sírbolttól. Elfutott tehát és elment Simon Péterhez és a másik tanítványhoz akit Jézus szeretett és azt mondta nekik: elvitték az Urat a sírból és nem tudjuk hová tették. Erre Péter és a másik tanítvány elindultak és a sírhoz mentek. Ketten együtt futottak, de a másik tanítvány gyorsabban futott, mint Péter és elsőként ért a sírhoz. Lehajolt és látta lerakva a gyolcsokat, de nem ment be. Azután odaért Simon Péter is és bement a sírboltba. Látta letéve a gyolcsokat és a kendőt amely a fején volt, nem a gyolcsok mellé helyezve, hanem külön egy helyen összegöngyölítve. Akkor bement a másik tanítvány is aki először érkezett a sírhoz, látta és hitt. Még nem értették ugyanis az Írást, hogy fel kell támadnia a halálból. A tanítványok ezután ismét hazamentek.”
Lepel útja:
-    Hitelt érdemlő és ellenőrizhető történelmi forrásokból rekonstruálni lehet a lepel útját. Jézus sírjából indult, az Apostoloknál volt Kr. u. 75-ig a zsidó háborúig. Az apostolok ekkor szétszóródtak Jeruzsálemből.
-    Abgár ker. király volt Edesszában (ma Urfa városa), Jézusnak nagy tisztelője. Fia Mamnu üldözte a ker-t, ezért e Lepelt elrejtették a város falába. Onnan 525-ben került elő a fal újjáépítésekor.
-    944-ben Romanos Lecapinos Bizánci császár Konstantinápolyba viszi.
-    1204-ben a keresztes hadjárat elviszi Konst-ból.
-    1353-ban a francia templomos lovagoknál van kiállítva közszemlére Lirey városában.
-    1453 Chambery-ben van a Sacvoyai hercegeknél.
-    1578-ban Torinóba kerül. Hét év kivételével azóta is itt őrzik. A II. Vh. alatt Montevergineben volt a bencéseknél.
Secondo Pia
-    1898-ban készítette róla az első fotót. Amikor az 51x63cm negatív lemezt és a fény felé tartotta, a negatívon a leplen látható alak pozitív képe jelent meg. A lepellel összehasonlítva kontrasztosabb és valósághűbb volt. A fényképész annyira megdöbbent, hogy alig bírta a szent lepel negatívját a fixáló fürdőbe dobni.
-    Kiderült, hogy a lepel képmásának elmosódott és furcsa foltszerűsége, a test és arcábrázolásoktól eltérő fény és árnyékeloszlása onnan adódik, hogy a leplen levő kép negatív kép. A fény és az árny fordítva van rajtuk és az oldalak is fel vannak cserélve, mint a tükörképen.
-    Vagyis. A leplen látható képmás negatív kép, melyek a fényképezőgép filmszalagján az ún. negatívon pozitív képet mutatnak.  Az első negatív lemezről egy másik lemezre készítünk felvételt (tulajdonképpen diapozitívet készítünk) és erről vonjuk le érzékeny papírra a másolatot, akkor kapjuk meg a szent lepel pozitív képét.
-    Megdöbbentő a képmás részletessége és anatómia hűsége. Tisztán látszik a test minden része. Magas test, morális eltökéltség, a keleti ikonográfia minden felett uralkodó Pantokrátor Krisztusa.
Vizsgálatok:
-    1939 Giuseppe Enrico, fejlettebb technikával készült fotói
-    1973 hivatalos nemzetközi vizsgálat.
-    1977 STURP a Torinói lepel kutatási programja. Soha nem vonult még föl ilyen fejlett tudom. technológia vallási relikvia vizsgálatára.(űrkutatás műszerei).
-    Tapadószalag. 36db, 5cm tapadószalagon összegyűjtött részecskemennyiség 600 órányi eletronmikroszkópos vizsgálata megállapította, hogy a vásznon nincsen festék.
-    Vászon koronája. A képmást egy elszíneződéssel járó folyamat hozta létre, amely azonban a vászon rostjainak csak a felületét ún. koronáját érintette.
-    Oldószer. 18 kémiai oldószer sem oldotta fel a sárgás elszíneződést.
-    Negatív. Nem festmény, hanem negatív kép. Negatíve nem lehet sem megfesteni sem egyéb módon létrehozni képet. A negativitás fogalma a fényképészettel született meg a 19.sz. végén. Hamisító tehát nem készíthetett negatív képet.
-    Vér valódisága. 1978 John Heller USA kutató, fonalmintákban talált vasat, fehérjét, hemoglobint. Bayna Bollone orvos az ismert antitest reakcióval a vércsoportot is megállapította- AB.
-    Pollenek. 1973-ban egy svájci kriminológus prof. vett mintákat, úgy mint egy bűnügynél szokásos. A pollenek rendkívül ellenállóak ezért a múlt eseményeit rekonstruálni lehet általuk.
-    Max Frei pollenológus: 49 féle  növény, 21 sivatagi, 29 Közel-Keleti, ¾ Palesztinából,  13 fajta Holt-tenger és a Negev sivatag környékéről.
-    M.F. tudom. összegzése: „Mivel ez a lepel 5 évszázada ellenőrzés alatt áll, akkor a hamisítást – ha lenne - a középkorban kellett volna elkövetni és nyilvánvalóan Franciaországban. Ebben az időpontban a virágporok tanulmányozása azonban ismeretlen volt. Ha a hamisító, leküzdve a nehézségeket, képes is lett volna szerezni Palesztinából egy darab olyan lenvásznat amely ottani virágporral szennyezett, bizonyára nem hozhatott volna még virágport Anatóliából és Bizáncból is csak azért, hogy csalárd művéhez múltat hamisítson egy olyan korban amikor a lepel valódiságát senki nem kérdőjelezte meg.”
-    Kőzetminta. A sarok vérnyomaiban megtalálták azt az aragonitot, amely a Golgotán és környékén fellelhető kőzet.
-    Lepton. 1974-ben (USA SJ prof.) elektronmikroszkóppal fedezte fel a szemen: UCAI betűket. Éremkatalógus igazolta: verette Poncius Pilátus, forgalomban volt Kr.u.29-33 között. Bronz lepton felirata Tiberiu Caiseros. Látszik rajta a litus, a pásztorbot melyet a római jósok használtak.
-    Tiszta lenvászon. Genf, textília Prof.: Tiszta lenvászon csekély gyapotszállal ami a szövőszékről kerülhetett rá. Gyapot nem terem Európában, de Közel-keleten igen, ahol a Kr.e. 7. sz-ban honosították. Gyapjút nem tartalmaz a lepel, mert az kizárná, hogy zsidóktól való. 5Móz22,12 tiltja vegyes ruha gyapjú-vászon viselését.
-    3 dimenziós információk. John Jackson egy VP8 emage enereizer műszerbe táplálta be a képmás pontjait. A 2 dimenz. kép a képernyőn 3 dimenziósként jelent meg. Ott a legvilágosabb – és ezt a + képmáson láthatjuk legjobban – ahol a lepel érintkezett a testtel. Ahol kicsi a lepel és a test közötti távolság ott sötétebbek a foltok, ahol pedig nagy a test és a lepel közötti távolság ott feketék a foltok.
   Vajon milyen folyamat az, amelynek eredményeképpen egy 2 dimenziós leplen ismeretlen folyamat eredményeképpen megjelenő képmás 3 dimenziós információt vehet fel? Nyilvánvaló, hogy a képmás létrejöttében egy 3 dimenziós testnek kellett szerepet játszania, mert egyébként ez a tulajdonsága a lepelnek nem lehetne. Valamilyen fény és hőjelenség általunk nem ismert módom hozhatta létre. Ez is kizárja tehát a hamisítás tényét.
-    Fluoreszkál. Ultraviola fénnyel megvilágítva az alak fluoreszkál. Már-már elválik a vászontól, pozitív képnek tűnik. Fölsejlik a Végtelen.
-    C14. A magas légkörben a kozmikus sugárzás hatására 14-s atomsúlyú szén jön létre amely minden élőbe beépül az anyagcsere folytán. A szervezetben lévő C14 egyensúlyi állapotban van a környezetben lévővel. Ez az egyensúly akkor borul föl, ha az élő szervezet már nem vesz részt az anyagcserében. Ha leáll az anyagcsere akkor a 14-es atomsúlyú szén visszaalakul normális 12 vagy 13 atomsúlyú szénné, és közben sugárzást bocsát ki magából. A sugárzás ereje jellemző a folyamat elindulásának időpontjára. Mennél gyengébb a sugárzás, annál régebben állt le az anyagcsere, annál régebbi a lelet. Mennél erősebb a sugárzás, annál fiatalabb a lelet.
               1988. 3 labor eredménye szerint.: a lepelnek 1260-1390 között kellett keletkeznie a sugárzás erősségéből  visszakövetkeztethetően. Ezek szerint a lepel hamisítvány lenn.

C14 évszám ellenérvei.
   A szemen látható lepton betűi és a lepton kiadási évszáma.
   A lepel útja során sok szennyeződésnek, erős hatásnak lett kitéve, ezért ez a lepel soha nem fogja mutatni a valódi korát a C14 módszerrel.
   Pl.Edesszában 500 évig a falban volt.
   Lirey-ban olajban főzték órákon át.
   Tűzvészben, C14 tartalma feldúsulhatott.
   John Jackson szerint a tűzvészben keletkezett foltok színe és jellege jellemzően azonos a képmáséval, mintha azt is egy hasonló folyamat hozta volna létre. A képmást létrehozó nagy erejű folyamat, sugárzás fény és hőhatása (föltámadás) szintén megváltoztathatta a lepel fizikáját.
Irodalmi évszámok.
-    Szkülitzész kódex 11-12.sz-ból való, de egy korábbi, 944-re visszamenő eseményt ábrázol, a lepel Konstantinápolyba érkezését. A Pátriárka csókra nyújtja a leplet a császárnak.
-    Pray kódex (1190-1210) tollrajzai. Depositio. A test úgy helyezkedik el, mint a leplen, teljesen meztelen ami a korabeli ikonográfiában nem ismert. Kezek összetéve, csak négy ujja látszik. Halszálka minta látható. 2x2 égési lyukak láthatóak a derénél. A két kódex legalább egy évszázaddal megelőzi a C14 módszer datálását.
Perdöntő a Passió. – Ezzel megegyezik a lepel mondanivalója.
-    Annás főpap, első pofon. Bal homlokon, orrcsontnál, jobb arcon
-    Pilátus úgy gondolja, hogy a korbácsolás talán kioltja a vérszomjat.
-    Töviskorona. Vénás vérzés elfolyik, artériás spriccel a hajon átüt.
-    Stipes: függőleges, patibulum: vízszintes. 40-50kg - Jobb vállon sok horzsolás, vérzés, a fa felszakította a korbács nyomait.
-    Szögelés. A lepel ebben is pontosabb az ikonográfiánál.
-    Prulifágium nem volt.
-    Deréktáji vérfolyások, amikor levették a + - ről.
-    Lándzsa. Jobb oldalon érte, de a lepel tükörkép ezért a baloldalon látszik.
Valószínűségszámítás.
-    Signore Bruno Barderi. Összehasonlította a lepel emberét és az evangéliumok emberét. Ezek vonatkozhatnak- egy tetszőlegesen más +-re feszített emberre.
-    Volt lepedője. Ez ritka, mert a + -re feszítettek gonosztevők voltak, közös névtelen tömegsírt kaptak általában. Halotti leplet a megfeszítettek nem kaptak, a lepel drága volt.
-    Néhány órát töltött a holttest a lepedőben. Különben a rothadási gázok és bomlástermékek elfedték volna a képet.
-    Nem mosták le temetés előtt. Ez pedig szokványos kegyelet volt a sírba temetésnél.
-    Teljesen ruhátlan. A szigorú zsidó törvény szerint pedig a kivégzetten legalább egy kisebb ágyékkötőnek kellett lennie, csupán a bebalzsamozásra előkészített holttesten nem kellett rajta lennie. Egyetlen középkori festő sem merte Krisztust így ábrázolni. Minden ez időből származó hamisítványon vagy másolaton megtalálhatjuk az ágyékkendőt  a Pray kódexet kivéve.
-    Szögek. Leginkább kötelet használtak.
Töviskorona. Sehol sem szerepel más keresztre feszítetteknél.
- Szívseb. Mindig prulifrágium volt, a lábszárcsontot törték össze..
- 1: 200 milliárdhoz. Ha a történelem folyamán 200 milliárd keresztre feszített lett volna akkor is csak egy rendelkezhetett volna a felsorolt jellemzőkkel.



Nincsenek megjegyzések: