2019. febr. 18.

ARS POETICA

Pintér Béla: Ki vagyok én?
"Az vagyok,aki megbámul éjjel az égen egy tündöklő csillagot.Nézi, hogy hogy ragyog. Az vagyok, kinek szemében most is egy őszinte, kócos kis srác ragyog.Épp azt mondja: jó vagyok.Néha álmodom, hogy rohanok, futok és szárnyalok.Boldogan táncolok, nevetek,elhiszem azt, hogy én lehetek. Ki vagyok én igazán? Hol az igazi hazám? Szimplán, pőrén, meztelen, mennyit ér az életem? Teszem csak a dolgomat, cipelem a sorsomat,a lelkem mélyén, legbelül Isten alakú az űr! Keresek egy tükröt, mi megmondja végre az igazi nevemet, azt, hogy ki lehetek. Én elhiszem,hogy van aki túl lát a felszinen.Őt nem érdekli már a kirakat,megmondja nekem az igazat.Ki vagyok én igazán?Hol az igazi hazám?

Szimplán, pőrén, meztelen.Mennyit ér az életem? Teszem csak a dolgomat, cipelem a sorsomat,a lelkem mélyén, legbelül Isten alakú az űr!
Keresek egy tükröt, mi megmondja végre az igazi nevemet, azt, hogy ki lehetek. Én elhiszem,hogy van aki túl lát a felszinen.Őt nem érdekli már a kirakat,megmondja nekem az igazat.Ki vagyok én igazán?Hol az igazi hazám?

Avilai Nagy Szent Teréz a Belső Várkastély című munkájában ugyanezt a kérdést teszi fel, mint Pintér Béla. Arról tanít, hogy a Kastély első szobájában kell megtalálnunk a választ ahhoz, hogy növekedve tudjunk tovább haladni.

Kis Szent Teréz örökfogadalmas szerzetesként is azt kereste, hogy hol a helye, mi a küldetése az Egyházban.
Megtalálta és így vallott erről.

"Anyámnak, az Egyháznak a szívében én a szeretet leszek."

Nyomorult bűnösként én is kerestem a helyem. Vajon hol fér el ekkora koszfészek a szentek között és papként mi az én küldetésem ebben a gyorsan változó világban? Keresvén, a következőket találtam. Szóljatok hozzá, ha nem így látjátok.



1.Pap vagyok.


Ez az ontológiai igazság a legmélyebb alapja létemnek, és akkor is minden nap örömet ad, ha a szentmisén kívül semmilyen más lelkipásztori munkát nem végeznék.
Köszönöm Jézus!


2. Pap vagyok, aki karizmatikus.


Úgy kaptam meg ajándékba a Szentlélek keresztséget, hogy semmit nem tudtam róla. Jézus belém pecsételte az első szeretetet és az Oltáriszentség szeretetét. Így lettem karizmatikus. Keresetlenül, esetlenül, amint Pilátus is beleesett a Credoba.
Köszönöm Jézus!

 3. Pap vagyok, aki imádkozik a bajban lévőkért.

Papi jelmondatom Zakariás énekéből való.
 "Hogy félelem nélkül és megszabadulván az ellenség kezéből Istennek szolgálatot teljesítsünk, szentségben és igazságban járva színe előtt, életünknek minden napján."

Elrejtve, növekedve a Mester szíve alatt lassan megértettem, hogy a szabadító szolgálatban van a helyem. Mivel magam is átéltem többszörösen a szabadulást, így tudom, mit jelent a démonok fogságában megkötözötten vagy szabadon élni.
Köszönöm Jézus!


4. Pap vagyok, aki közösségben szolgál.

- Közösségben az Eucharisztikus Jézussal a napi csendes egy óra szentségimádásban és a szentmisében.
- Közösségben az Egyházközségek tagjaival.
- Közösségben a Cor et Lumen Christi Közösséggel. 

17 évvel ezelőtt, amikor megírtam az Igére Épülő Evangélizáció c. munkámat, abban arra kerestem a választ, hogy az Egyház kiszáradt, de még borszagú borostömlőjét, hogyan lehetne megtölteni élő, fűszeres borral Élő Vízzel. Akkor a teljhatalmú evangélizációban találtam meg az egyik választ. Hálát adok Jézusnak, hogy bevezetett a Szívébe, mert a Cor et Lumen Christi Közösség éppen ilyen szolgálatokról ismert világ szerte.
Köszönöm Jézus!

5. Pap vagyok, aki martyr, vagyis tanúságtevő.


Több alkalommal hívtak korábban lelkigyakorlatot tartani közösségekhez. Miután elvállaltam egyet-kettőt, hívtak vissza, hogy folytassam még. A szívem csendes szentélyében azonban több megkérdezés után is azt a választ kaptam, hogy nem ez az én utam. Hála Istennek, hogy Hazánkban sok kitűnő és szentéletű Paptestvér él, akik rendszeresen tartanak lelkigyakorlatokat a Híveknek
Az Igére Épülő Evangélizáció c. írásomban, egy külön rövid fejezetet szenteltem annak, hogy a meglátásom szerint az új evangélizációban, erőteljes szerepet fog kapni a személyes pasztoráció.
Az ÚR úgy alakította papi életem körülményeit, hogy van lehetőségem fogadni Jézusnak az éhező, kereső, vagy bajba jutott Báránykáit.
Szent VI. Pál pápa mondta, hogy ebben a korszakban a világnak nem tanítókra, hanem tanúságtevőkre van szüksége.
Miközben betegségektől és terhektől fuldokoltam sok éven át és kapálóztam az életemért közben dokumentáltam is az eseményeket a blogomban. Utólag visszatekintve azt vettem észre, hogy pont ezt, a tanúságtevést valósította meg az ÚR az életemben.
Nem vagyok okos, nem vagyok tudós, nincs doktorim, nincsenek kidolgozott szisztematikus lelkigyakorlataim. 
Tanúságtevő vagyok, és ezt örömmel, erővel, alázattal és hálával teszem. Csak arról tudok beszélni, hogy mit tett az ÉLŐ ISTEN az életemben. A blogomban, szinte minden bejegyzés, történés erről szól.
Köszönöm Jézus!

6. Pap vagyok, aki Jézussal halászik együtt.

Köszönöm Jézus!

7. Pap vagyok, aki szereti és éli Izrael misztériumát.



Szeretem azt a kinyilatkoztatott titkot, amit az ÚR elmondott erről a Római levélben.
Szeretem és élem azt az igazságot, amit az Egyház megfogalmazott erről az egységről a zsinati tanításában.
Köszönöm Jézus!


8. Pap vagyok, aki túlélő.

Isten kegyelméből a harmadik rákos betegségemből gyógyulok éppen a hús zsír paleoketogén diétával.

Köszönöm Jézus!

9. Pap vagyok, aki szereti a Szűz Anyát.

Komolyan veszem és huszonhárom éve minden nap elimádkozom Monforti Szent Lajos felajánló imáját.
"Óh, Mária, én Téged választalak ma az egész mennyei udvar színe előtt, hogy légy Anyám és Királynőm. Átadom és Neked szentelem teljes hódolattal és szeretettel testemet, lelkemet, a múlt jelen és jövendőbeli tetteimet és átadom magam, hogy rendelkezz minden fölött ami hozzám tartozik. Kivétel nélkül, a Te kedved szerint Isten nagyobb dicsőségére és az Anyaszentegyház javára, most és az örökkévalóságban! Amen"
Köszönöm Jézus, köszönöm Szűz Anya!

10. Pap vagyok, aki szereti a kármelt.

Még szeminarista voltam, amikor dr.Puskely Mária nővér lelkigyakorlatot tartott nekünk Avilai Nagy Szent Teréz életéről. Bár beoltott a Kármel szeretetével, a skapulárét mégis csak hét évvel ezelőtt vettem fel.
Köszönöm Jézus!




11. És a legfontosabb: Pap vagyok, aki nyomorult bűnös.


Ezért minden nap reggel leborulok a feszület előtt és imádkozom Matt Redman dalának (Mercy) kegyelmezz című dalának a  szavaival.
"Add, hogy soha ne felejtsem csodálni a Te irgalmad, add, hogy mindig énekeljek allelujat Néked!"

"May I never loose your wonder óh the wonder of your mercy, my I sing your hallelujah, hallelujaha, amen."
Köszönöm Jézus! Imádom a Te irgalmas Szívedet!
12. Pap vagyok, aki Isten szamara.

Jób mondja, hogy még a csökönyös vadszamár is megszelídülhet. Akkor van  remény, hogy Isten segítségével nekem is sikerülhet.

A Lélektől libabőrös leszek,

pedig én szamár vagyok nem liba,
a fülem tapsol, a szívem remeg,
szamara vagyok, viszem Őt ide-oda,
dobol a lábam, remeg a fülem,


zubog a csajka, csókja ég rajta.

2019. 02.13. Fatimai emléknapon.
Köszönöm Jézus! Köszönöm Szűz Anya!

A hit nem hiszékenység, hanem bizonyosság, evidencia!Zsid1.1.
Bizonyossága annak, hogy:

A FÖLTÁMADOTT ÉL!
JELEN VAN, ÉS JELEKKEL,CSODÁKKAL, SZABADULÁSOKKAL, GYÓGYULÁSOKKAL CSELEKSZIK MA IS EGYHÁZA KÖRÉBEN.

Ha ma lennék újmisés, valószínűleg ez az IGE lenne a választott életigém.


"Rom7.24. Én nyomorult! Ki vált meg e halálra szánt testtől? Urunk Jézus Krisztus kegyelme. "

Hála tehát az Istennek a kegyelemért, mert Urunk, Jézus Krisztus által, Aki ma is:
- megkeres,
- hazahoz,
- megszabadít,
- megtisztít,
- meggyógyít.
- megszentel Mindenkit, aki Őt hittel segítségül hívja.

„Tegyetek ti is tanúságot rólam.” Jn15.27.

DICSŐSÉG AZ ATYÁNAK, A FIÚNAK ÉS A SZENTLÉLEKNEK, MIKÉPPEN KEZDETBEN MOST ÉS MINDÖRÖKKÉ! AMEN!

Hát íme! Identitás keresésemben ez lett az én 
szellemi személyi igazolványom.



Nincsenek megjegyzések: